CarineMercieHet geluk van de mens is zijn verbeelding” Markies de Sade (1740-1814)

Kunstzinnig creatief bezig zijn betekent voor Carine het laten stromen van wat diep in haarzelf aanwezig is en dit vorm te geven in artistieke creatie.

Eenvoudige schilder- en boetseertechnieken, het spel van kleuren dat zich op het moment aandient en voltrekt, en de kracht van mindful bezig zijn, helpen haar om gedachten, beslommeringen en remmingen los te laten.

“Als ik begin te kleien of te schilderen, weet ik slechts heel vaag wat ik wil maken. Ik laat mijn creatieve flow een eigen leven leiden. Ik laat mij tijdens het schilder- en boetseerproces zeer graag door mezelf verrassen.

Haar werk is altijd abstract : het zegt niets, of het zegt alles. Het hangt ervan af met welke verbeelding je ernaar kijkt.

Abstract schilderen op doek is voor Carine experimenteren met kleur, structuur en textuur … kortom, een avontuur op doek. Wat uiteindelijk op het doek komt, is hooguit een suggestie van wat is of van wat niet is. Toeval speelt een cruciale rol.

02 CarineM

Primitief en Raku gestookte keramiek zijn haar favorieten.

Het onvoorspelbare samenspel van rook en vuur zorgen gegarandeerd voor de verrassing. De willekeur van de natuur tovert een kleurenspel dat perfect past bij het imperfecte en de nonchalance van de met handgevormde creaties. Toeval krijgt het laatste woord.

01 CarineM
 01 Ceramiek Carine  02 Ceramiek Carine

Encaustic Painting met bijenwas is voor haar nog een andere manier om zich met kleuren in het abstracte uit te leven. Ook hier wordt heel veel, zo niet alles, aan de rol van het toeval overgelaten. 

03 CarineM 

In dit coronatijdperk heeft Carine een mooie collectie kunstzinnige kaarten bijeengeschilderd.

“Creatief bezig zijn is één van mijn strategiën om de moed erin te houden in deze periode met Corona”

Je kan de werken van Carine Mercie bewonderen in haar "Koozerie" in de Dorpsstraat 22, en bij KBC Verzekeringskantoor De Rocker (Heerweg-Noord 10A). Ook een ontmoeting met Carine zelf en/of een bezoek aan haar atelier is mogelijk op afspraak. 

Contact via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.